Dnes bych chtěl pomoci s ucelením priorit všem hoteliérům, kteří plánují obměnu sedacího nábytku a myslí to se svým podnikem vážně. Abychom se nastartovali správným směrem, položme si 2 základní otázky:
- Proč vlastně k obměně nábytku dochází?
- Co mi vadilo na současném nábytku?
Proč k obměně nábytku dochází?
Prvotní odpověď investorů bývá zpravidla taková, že stávající nábytek dosluhuje, že potřebují změnu. Opotřebovaný nábytek má dopad i na zákazníky a jejich první dojem. Novým nákupem se zpravidla problém na chvíli vyřeší, ale po relativně krátké době se nábytek znovu opotřebovává a situace se opakuje.
Všichni se shodneme na tom, že se snažíme dělat vše pro maximální spokojenost hosta, všichni chceme, aby se cítil útulně, pohodlně, v čistotě. To nám zaručuje vracejícího se zákazníka, pozitivní reference a přísun nových zákazníků. Protože v takové chvíli máme krásný a prosperující hotel či penzion. A o to tu jde. Jak to však udělat, abyste do půl roku od nákupu neřešili stále stejné problémy?
Co mi vadilo na současném sedacím nábytku?
Než vyberete vhodnou firmu, sepište si, co vám vadilo na současných židlích, křesílcích, lavicích atp. Za své praxe jsem si nejčastěji všímal nedostatečně pevné konstrukce, prosezené pěny, popraskané koženky, prošoupaných potahů. Vedle těchto na první pohled zjevných nedostatků jsem narážel i na praktické starosti s nábytkem, jako třeba to, že se těžko udržuje od denních nečistot. Díky tomu pak časté opravy nábytku dodavatelskou firmou narušují váš provoz (v některých případech jsem se dokonce setkával s tím, že firma nedokázala servis realizovat).
Tyto výše uvedené otázky nám otevřely mysl a díky nim jsme si ujasnili, že pokud chceme spokojené hosty, je třeba se opřít o odborníky, kterým záleží na tom samém.
Co by měl sedací nábytek splňovat?
Nábytek do hotelu přizpůsobujte jak interiéru, tak danému provozu. Ve většině případů se však děje pravý opak. Rychle se utratí peníze za levný nábytek v akci a pak se řeší, jak se vymaluje, jaká bude podlaha nebo barva dveří. Nakonec se zjistí, že látka nebude v provozu praktická, a do půl roku se začne třetina židlí viklat. Solidní firma by vám měla být schopna nábytek vzhledově přizpůsobit přesně do vašeho interiéru. K výběru byste měli dostat nesčetně potahů a odstínů dřeva, abyste snadno našli vhodný odstín a materiál doplňující právě váš interiér. Kromě vizuální stránky dbejte i na odpovídající odolnost potahů! Nezapomínejte na výšku sezení, která je jiná v lounge prostorách a lobby barech než v jídelně či na pokoji. Tvarově, stylově i barevně by mělo dojít k vytvoření originální kolekce pouze pro váš hotel.
Jak na potahy?
U potahů zvažujeme 3 vlastnosti: otěruvzdornost, udržovatelnost a přívětivost pro hosta. Potah musí splňovat patřičnou otěruvzdornost, aby v provozu vydržel. Některým provozům postačí 50 000 cyklů. Jinde musíte zvolit 100 000. Pokud máte v hotelu jídelnu, ve které při snídani odbavíte 500 hostů, jediným rozumným řešením je pro vás kvalitní koženka. Chcete-li hostům v pokojích nabídnout útulné prostředí, vyberte příjemné látky, pro vás nejlépe s hydrofobní úpravou. Po takovém potahu například červené víno steče a nevsákne se. Smutnou praxí bohužel je, že host na pokoji ušpiní potah třeba kečupem, ale zamaskuje to. Všimne si toho až úklidová služba po týdnu, kdy k tomu došlo. I v takových případech musí jít látka perfektně, rychle a jednoduše omýt.
Chtějte záruku na pevnou konstrukci
Nábytek v rušných hotelových prostředích vyžaduje úplně jinou odolnost, než jakou vám mohou zaručit výrobky prodávané v běžných obchodních domech s nábytkem, který zkrátka nápor hotelových provozů nezvládne a velice brzy povolí. Na trhu naštěstí najdete specializované firmy, které dodávají záruku na pevnost konstrukce i pro zátěžové prostory. Mohli bychom tu složitě rozepisovat složení konstrukcí, které však jako zákazník stejně neuvidíte. V dnešní době je řešení pohodlné – zkrátka chtějte do smlouvy zvýšenou záruku na pevnost konstrukce v zátěžovém prostředí.
Poradíme i s bezpečností
U sedacího nábytku v některých provozech zohledňujte i bezpečnostní riziko. Vaši budovu má jistě na starost požární technik. Před nákupem nábytku se poraďte přímo s ním a zjistěte, zda má i on požadavky. Ze zkušeností od požárních pracovníků vím, že na volně stojící nábytek, jakým jsou židle, křesla nebo barové židle, to není nutné. Na hraně je to však s lavicí na míru, která je pevnou součástí zdi, u které bývá vyžadována nehořlavá látka. Pokud se jedná o prostory únikového charakteru s menším prostorem pro únikovou cestu, kde se např. ve výklenku nachází pevná lavice na míru, požárníci požadují co nejvyšší požární odolnost. Na sedací nábytek se dají použít nehořlavé pěny i potahy. Jde samozřejmě o nákladnější řešení.
Tyto vlastnosti je nutné prvotně zvážit. Bohužel, stále se setkávám s provozy, kde vědí rok dopředu, že k obměně nábytku dojde, a přesto pak bývá nejzákladnějším měřítkem rychlost dodání na úkor kvality.
Potřebujete poradit?
Obraťte se na nás,
jsme odborníci!